loading...
فسـقله|اس ام اس|آهنگ |تکست گرافی|عکس عاشقانه|مذهبی|داستان کوتاه| فیسبوکی|مطالب خواندنی|فیسبوکیا|تصاویر جمله دار جدید
مطالب ویژه فسـقله

اسلایدر حرفه ای سایکل

اسلایدر حرفه ای سایکل

اسلایدر حرفه ای سایکل

اسلایدر حرفه ای سایکل

اسلایدر حرفه ای سایکل

http://up.fesghele.ir/up/mtohi92/Pictures/hamrahi3.png
آخرین ارسال های انجمن
محمد :) بازدید : 547 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)
چگونگی ترک خود ارضایی در ادامه مطلب.....

http://www.jonbeshnet.ir/sites/default/files/media/image/119_14800.jpg

سوال: یکی از دوستان من به خود ارضایی عادت كرده است، هر وقت این گناه را مرتکب می‌شود به من می‌گويد خيلي پشيمان هستم، دلم مي خواهد ترك كنم، اما روش تركش را بلد نيستم. مي‌شود در اين خصوص راهنمايي كنيد؟

شهوت يك هديه الهي به بشر است كه اگر درست هدايت شود باعث ايجاد عشق و اميد به زندگي خواهد شد و راه درست و صحيح آن ازدواج است كه اگر انسان سطح توقعات خودش را پايين بياورد و بر خداوند متعال توكل داشته باشد مي‌تواند با ازدواج كردن از اين مشكل بزرگ نجات يابد و اگر همه به خدا اعتماد داشته باشند مي‌توانند ازدواج كنند چون خداوند وعده كمك داده و فرموده است:
عَزبهايتان «مردان و زنان مجرد» را و غلامان و كنيزان خود را كه شايسته باشند همسر دهيد. اگر بينوا باشند خدا به كرم خود توان‌گرشان خواهد ساخت، كه خدا گشايش‏ دهنده و داناست. [۱]
و اگر انسان از اين امر مقدس كناره گيري كند و شهوت را از مسير نا درست «خود ارضايي يا استمنا» آن تامين كند بايد بدادند كه خود را در معرض انواع آسيب‌ها قرار داده است كه عبارتند از:
آسیب‌های جسمانی
 خستگی و کوفتگی، عدم تمرکز حواس، ضعف حافظه، استرس و اضطراب، نوسان خلق یا تغییرات سریع خُلقی، حساسیت بیش از حد و زودرنجی، کمردرد، نازک شدن موها، ناتوانی جنسی و زودرس در جوانی، بی‌خوابی یا بدخوابی و مشکلات مشابه، ریزش شدید موها، تار شدن دید چشم‌ها، وز وز گوش، انزال زودرس و غیر ارادی یا خروج منی به صورت قطره قطره، درد کشاله‌ی ران و ناحیه تناسلی، دردهای قولنجی در ناحیه‌ی لگن و استخوان دنبالچه.
 آسیب‌های روحی و روانی
ضعف حافظه و حواس‌پرتی، اضطراب، منزوی شدن و گوشه‌گیری، افسردگی، بی‌نشاطی و لذت نبردن از زندگی، پرخاشگری، بداخلاقی و تندخویی، کسالت دائمی و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان،
 آسیب‌های اجتماعی
ناسازگاری خانوادگی، بی‌میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانی در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بین رفتن عزّت، پاکی، شرافت و جایگاه اجتماعی، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگی مشترک
 آسیب‌های معنوی و اخروی
اين عمل بسيار خطرناك علاوه بر آسيب‌هاي جسمي و اخلاقي و اجتماعي باعث مي‌شود آخرت انسان نيز خراب شود و انسان مورد لعن خداوند متعال قرار بگيرد همان گونه كه رسول خدا در اين خصوص مي‌فرمايد:
استمنا كننده با دست، ملعون است.. [۲]
باز حضرت در روايت ديگري مي‌فرمايد:
لعنت خدا وفرشتگان و همه مردم بر استمناگر و لواط كننده گان باد. [۳]
چنانچه از امام صادق عليه السلام از حکم آن می‌پرسند. آن حضرت می‌فرماید:
گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناء کننده مثل این است که به خودش نکاح کرده و اگر کسی را که چنین کاری می‌کند، بشناسم، با او هم‌خوراک نخواهم شد.
راوی حدیث می‌پرسد: از کجای قرآن حکم آن فهمیده می‌شود؟ فرمود:
از آیه «هر کس با غیر از همسر و کنیزش شهوتش را دفع کند، ‌ایشان تجاوز کارانند» راوی پرسید: گناه زنا بزرگ‌تر است یا استمناء؟ حضرت فرمود: استمناء گناه بزرگی است. [۴]
باز حضرت در روايت ديگري مي فرمايد:
با سه گروه خداوند در روز قیامت سخن نمی‌گوید و پاکشان نمی‌خواند و عذابی دردناک دارند، از آن سه‌اند، خودارضاکننده و کسی که لواط دهد. [۵]

راه‌های درمان
۱. نخستین گام برای درمان این عادت شوم، اعتقاد و ایمان به درمان‌پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. البته ترک عادت نامطلوب، در زمانِ کوتاه بدون راهنمای کارآزموده و دلسوز، امکان ندارد. از همه‌ی اینها مهم‌تر، اراده و خواست فرد است که نقش کلیدی و محوری ایفا می‌کند. درمان و چاره‌جویی باید منطبق بر خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‌توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد.
بنابراین بیمار اگر بخواهد، می‌تواند بر بیماری‌اش غلبه کند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عین حقیقت است.
ویکتور پوشه ـ روان‌شناس فرانسوی ـ می‌گوید: افراد مبتلا به این عادت شوم، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این عادت بد را از خود دور کنم، من قادرم».تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد.
پل ژاگو بر آن است که: تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است «۶»
۲. سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.
۳. از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان اجتناب گردد.
۴. از نگاه کردن به مناظر، فیلم‌ها و تصاویر تحریک‌کننده، خودداری شود و شخص به محض مواجهه با این امور، چشم خود را بسته و یا به زمین و یا آسمان نگاه کند.
۵. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‌های تحریک‌کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.
۶. از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، فلفل، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و غذاهای پرچرب، اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.
۷. قبل از خواب مثانه تخلیه شود.
۸. از نوشیدن افراط‌گونه‌ی آب و مایعات پرهیز شود (به خصوص شب‌ها و قبل از خوابیدن).
۹. هیچ‌گاه نباید به بدن عریان خود نگاه کرد.
۱۰. از دست‌ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‌ورزی کرد!
۱۱. هرگز نباید به رو خوابید.
۱۲. به منظور تخلیه‌ی انرژی زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.
۱۳. هیچ‌گاه نباید بیکار بود؛ شخص باید برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، زیارت، عبادت و ... پر کند.
۱۴. هرگز در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران نباید ماند.
۱۵. هرگاه شخص مورد هجوم افکار جنسی واقع شد، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به کاری سرگرم کند. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در عبادت‌های جمعی (مانند جلسات دعا، نماز جماعت و ...) بسیار مفید است.
۱۶. هفته‌ای یکی دو روز، روزه‌ی مستحبی مفید است و اگر شخص توان آن را ندارد، میزان صرف غذا را کاهش و فاصله‌ی هر وعده‌ی غذا را افزایش دهد و یا تعداد دفعات غذا را کاهش داده و به حداقل خوراک اکتفا کند.
۱۷. از سخن گفتن ملایمت‌آمیز، شوخی و خنده با نامحرمان خودداری کرده و از نرمی و لینت در کلام باید اجتناب ورزید.
۱۸. هیچ گاه نباید با نامحرم و جنس مخالف، در مکان خلوت و دور از نگاه دیگران باقی ماند (حتی برای آموزش).
۱۹. قرآن زیاد بخواند و درباره‌ی معانی آیات آن فکر کند.
۲۰. بایدهمیشه برای ذهن و فکر خود محتوای مطلوب و موضوع مناسب داشت.
۲۱. از کردارهای پیشین خود باید توبه کرد. خداوند توبه‌کاران را می‌بخشد. توبه و اطمینان از قبول توبه، بزرگ‌ترین عامل تقویت و دلگرمی برای آغاز حرکتی نو است. گناه هر چه باشد، نباید احساس بی‌ارزشی و ناامیدی به فرد دست دهد. بله! گناه، ناراحتی و عذاب وجدان دارد؛ لکن به مفهوم پایان فرصت‌ها و انتهای راه و نابودی نیست. کسی که از صمیم دل رجوع کند و تصمیم قاطع بر جبران لغزش بگیرد، محبوب درگاه خداوند است: و خداوند توبه كنندگان را دوست دارد. [۷]
چه عاملی از این کارسازتر که شخص گنه‌کار احساس کند در صورت توبه، خداوند او را دوست می‌دارد و در نظر خداوند چنان است که گویی گناهی مرتکب نشده است. امام باقرعلیه‌السّلام در این‌باره می‌فرماید:
توبه‌کننده مانند کسی است که اصلاً گناه نکرده است . [۸]
دوست گرامی امیدوارم با مطالعه این تحقیق بسیار كامل و جالب از عمل زشتی كه هم جسم شما ضربه می زند  هم به روح و هم ایمان دست بردارید و با انتخاب همسری مناسب شهوت های جنسی را از راه درستش ارضا كنید ..ان شاالله

منابع:
[۱]. وَ أَنْكِحُوا الْأَيامى‏ مِنْكُمْ وَ الصَّالِحينَ مِنْ عِبادِكُمْ وَ إِمائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليم « سوره نور آيه ۳۲»
[۲]. میزان الحكمه ج ۹ ص  ۲۲۲.
[۳].میزان الحكمه ج ۸ ص ۵۳۹.
[۴].جواهر اللاحکام کتاب الحدود المسأله الثانیه من استمنی بیده او بغیرها من اعضائه غرر لانه فعل محرماً بل کبیره ففی خبر احمد بن عیسی سئل الصادق ـ علیه السّلام ـ عن الخضخضه فقال اثم عظیم قدنهی اله عنه فی کتابه و فاعله کناکح نفسه و لو علمت بمن یفعله ما اکلت معه فقال السائل بین لی یابن رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ من کتاب الله فیه فقال قول الله تعالی و من ابتغی وراء ذلک فاولئکم هم العادون و هو فما وراء ذلک فقال الرجل ای اکبر الزنا او هی فقال ـ علیه السّلام ـ هو ذنب عظیم (جواهر، ج۴۱، ص۵۴۷ و وسائل، ج۱۸، ص۵۷۵).
[۵]. ميزان الحكمه روايت شماره: ۱۹۰۴۹.
[۶]. خودارضایی یا ارضای انحرافی جنس، ص ۲۹-۳۰.
[۷]. إنَّ اللهَ یُحِبُّ التَّوّابِینَ«بقره  آیه‌ی ۲۲۲.»
[۸]. التائب من الذنب کمن لاذنب له «اصول کافی، ج ۲، ص ۴۳۵»

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تبلیغات

http://s4.picofile.com/file/7868562468/Safahat_berooz2_fb98_blogfa_com_.gif

درباره ما
Profile Pic
سلام به وب تفریحی خودتون خوش امدید می توانید با ثبت بنر تبلیغاتی خود به بازدید خود ارتقاء ببخشید می تونید با عضویت از امکانات و مطالب زیبا بهره ببرید با تشکر ادمین
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کجای ایران زندگی می کنی؟
    تبلیغات
    
  • نسخه موبایل

       نرم افزار فسقله

    در موبایل همراهتان  با جدیدترین مطالب فسقله به روز باشید

    بنر فسقله

    کد بنر رو در وب خود قرار دهید

    سایت پر از خنده

    وبلاگ-کد لوگو و بنر
    پشتیبانی سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 953
  • کل نظرات : 1419
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1416
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 350
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 350
  • بازدید ماه : 4,918
  • بازدید سال : 55,489
  • بازدید کلی : 8,550,780
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    تلگرام فسقله

    http://up.fesghele.ir/view/775422/9421710734.png

    تلگرام فسقله دنبال کنید تا از آخرین متن و عکس های عاشقانه، آموزنده بهرمند شوید.همچنین جدیدترین موزیک ها و عکس ها و جوک را دریافت خواهید کرد.

    برای عضویت با موبایل خود روی عکس بالا کلیک کنید.

    پیامک های شما

    ناشناس : لباس هايم كه تنگ ميشد ميدادم به اين وآن........ اما دل تنگم را چه كسي مي خواهد؟؟؟؟
    ----------------------------------------------------------------------------- مهسا از کرج: خوشبختي را ديروز به حراج گذاشتند حيف من زاده ي امروزم خدايا جهنمت فرداست پس چرا امروز مي سوزم.
    ----------------------------------------------------------------------------- فریدها :سايت بسيارعالي وپرمحتوايي هس ومطمعناجزبهترين هاست باتشكر
    ----------------------------------------------------------------------------- فریده:گوسفنداني بوديم امدند خرمان كنند گرگ شديم فريده
    ----------------------------------------------------------------------------- نسترن از گیلان :عشق عينك سبزي است كه انسانها باآن كاه رايونجه ميبينند
    ----------------------------------------------------------------------------- آیلین از گیلان: مثل درخت باش اگر لگد هم زدن شكوفه بارانشون كن.آيلين ازگيلان
    ----------------------------------------------------------------------------- فریده: من وخداهرروزفراموش ميكنيم اوخطاهايم رامن الطاف اورا
    ------------------------------------------------------------------------ فریده :آدمهاي موفق كارهاي متفاوت انجام نميدهن كارهارامتفاوت انجام ميدهن
    ------------------------------------------------------------------------ سارا از گیلان: سلام ميخواستم ي خسته نباشيدبگم واسه سليقه وحوصله اي ك به خرج دادين عاليه اينجارودوستم پيشنهادكردحالاشده بهترين لحظات روزم مرسي واقعا
    ----------------------------------------------------------------------------- ناشناس : به رنج هاي فردامينديش رنج هروز براي آنروز كافيست

    پيامک هاي خود را براي ما ارسال نماييد تا با نام شما در سايت قرار دهيم لطفا اخر پيامک نام و اسم شهر خودتون رو ذکر کنيد
    بخش های ویژه

    http://up.fesghele.ir/up/mtohi92/Pictures/5RrN3aWrnz0J12Ob4P9_xA564652.jpg

    http://up.fesghele.ir/up/mtohi92/Pictures/kwR9RvQdo4D9KYEzFWMpag521640.jpg

    http://up.fesghele.ir/up/mtohi92/Pictures/7uOozexH6nGIflvaA16SZw347592.jpg

    http://up.fesghele.ir/up/mtohi92/Pictures/ZmtCoPNQuOxJ_JBeVT_n4Q321561.jpg



    تبلیغات
    HoT

    http://up.fesghele.ir/up/mtohi92/Pictures/10005517_259114897612950_2089726844_n378867.jpg http://up.fesghele.ir/up/mtohi92/Pictures/-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7-HD-%D9%88-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%84%D9%86%D8%A7-%DA%AF%D9%88%D9%85%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D9%BE%D8%B1-40948745.jpg

    http://up.fesghele.ir/up/mtohi92/Pictures/narges-mohammadi-150x150.jpg http://up.fesghele.ir/up/mtohi92/Pictures/taaanaz.png

    http://up.fesghele.ir/up/mtohi92/Pictures/www.fesghele.Ir-Maryam%20Masoumi-12.jpg http://up.fesghele.ir/up/mtohi92/Pictures/ha004.jpg